Friday, May 21, 2010

Banjir DiLestari......

Salam guyz.....
hari ni gua balik dari kerja dengan senang hati & kering.... huhuhu.... dalam 3 hari ni hujan rahmat melanda kota Kuala Lumpur, Tiap-tiap petang plak tu.... hari2 aku balik dari kerje dengan baju lejut... tapi yang aku nak cerita ni bukan aku yang lejut....tapi rumah aku.... 1st day hujan tu lebat sangat.... aku balik dari kerja sampai dirumah buka pintu rumah.... macam banjir dalam rumah huhuhu... air masuk ikut dinding.... tension aku.... dah lah penat kat opis, balik rumah penat mengemas.... sampai tilam aku pon basah....


setelah penat mengemas nak tak nak.... terpaksa gak la tidur atas tilam yg lembab tu....dua2 bilik abis air masuk, ruang tamu pun abis. nasib baik tak kena TV, daput jangan cerita la... air paras buku lali... dah berbelas kali aku sound tuan rumah, buat tak tau je (bile lewat bayar sewa cepat plak solex grill). dah 1 tahun lebih aku dok umah ni... n macam ni jugak la tiap2 kali hujan. naik bosan....


tapi tu la... nak kuar dari rumah ni sayang, rumah besar sikit... kawasan ni orang tak ramai....cuma tak bestnye tu la... banjir rumah walaupon duk tingkat 4. lagi 1 down sidenye.... parking terpakse berebut dengan kedai2 dibawah. walaupon kedai sikit tp tu la... kena berebut.

No comments: