Saturday, January 8, 2011

Sinetron oh Sinetron....

Salam guz....
aku tak faham betul sekarang dengan fenomena surirumah yang gilakan sinetron-sinetron dari seberang ni...sampai melalaikan... lupa masak nasi.... lupa kemas rumah... lupa jemur kain...macam-macamlah lupanya... kekadang sampai Laki mintak tolong buatkan air or hidangkan nasi pun boleh begaduh sebab isteri leka tengok Sinetron
ape yang menariknya.... ape yang seronoknye.... jalan cerita lemah.... plot-plot yang hanya untuk membuang waktu... memang layak untuk taraf LONGKANG je lah.
yang aku tak faham. stesyen-stesyen tv macam TV3, TV9 dan Astro ni berlumba-lumba menayang cerita-cerita bodoh nih...macam sinetron Cahaya ni... memang bangang!!!



Ni pulak cerita Safa & Mawah.... takyah ceritalah... bangang tahap babi hutan.... (geram bebenor aku)



Cerita Cinta Kirana pulak...macam-macam yang mengarut...dah culik anak orang polis masih tak ambil apa-apa tindakan... tu jangan story pulak bab bunuh orang boleh lepas gitu aje... siap boleh rampas syarikat orang senang-senang pulak tu...



ni pulak sinetron yang tebaru ditayangkan di TV berape aku tak ingat... waktu 6.30pm sampai 7.30pm... boleh pulak lompat2 pinjam badan orang... lepas tu heroin utama dia dah nak kena rogol dengan pak bos dia.... boleh lagi dia keluar minum dengan makluk tu.... siap dengar pulak nasihat tu... kes perangkap pulak.... heroin kuar dengan pakwe dia... si penjahat ni tangkap pompuan sorang ni kasi pengsan then rogol.... bile sedar... si pompuan ni nampak alat music si hero... pi jumpe hero... hari yang sama suruh hero bertanggung jawab... (senang bebenor.... macam sorang pompuan pernah aku kenai... dengar ceta dia tengah pasang perangkap anak Dato sorang ni pulak) yang heroin ni pulak teperanjat n percaya si hero buat kerja jahat... wei!!! bangang!!! bukan ke masa tu kamu tengah besuka ria dengan Hero!!!!! BODOH!!!!



Banyak lagi Sinetron-sinetron yang kualitinye tahap budak-budak tadika.... tidak dapat aku nak listkan kat sini... bagi aku sinetron macam ni la merosakan pemikiran kita... tak guna kita nak melayan sinetron macam ni.... tapi aku akui... kebanyakan Filem-filem dari seberang ni bermutu... (SEBAHAGIAN JE AKU TULIS... BUKAN SEMUA...)
akhir kata....
makcik, kakak & adik-adik sekalian.... berenti lah tengok & melayan cerita-cerita macam ni... membodohkan kita... tak mendatangkan hasil...tak rugi pun kalau tingalkan cerita-cerita macam ni.... kepala tak sakit... hati tak pedih... takde la laki hari-hari mengata kite... laki kita jugak yang berdosa...

P.S ; thanks youtube for the clips...

No comments: