Tuesday, August 23, 2011

Nikon Idaman Kalbu....


Salam you All...
Setelah sekian lama mengidam akhirnye aku dapat gak DSLR idaman aku, NIKON D3100....cukup la untuk permulaan nak berjinak-jinak dalam bidang fotografi nih....kalau ikutkan nak je aku angkat Nikon D5100 tapi memandangkan bajet aku yang tak berape, memada la dengan D3100, bukan macam orang tu dah blacklisted, tapi nak gak pakai kereta besar....padahal pangkat tak brape besar....maybe banyak hulur bawah meja kot...hihihihi

ni le camera baru aku....dah seminggu pon tak abis godek2 lagi

walaupon dah ada camera ni tapi tak cukup dengan Kit dia je, nak gak accesori lain-lain dia





Macam Flash ni untuk lebih clear & Terang



Screen Protactor



dan Lens...

Tapi untuk pengetahuan semua...Accesori DSLR ni bukan murah....tu yang terpakse bebajet untuk dapatkannye...buat masa ni aku target dapatkan Flash Nissin Mark-II dulu, harga dalam RM690, yang secondhand murah la....tapi tak mau aku, biar mahal, biar terpakse ikat perut janji puas hati. Tak mau guna nama adik-adik nak beli barang....nanti, orang tak mau tolong kite maki-hamun pulak dia kan....wink wink....

ok la....setakat ini je la aku becerita.... nanti aku sambung plak k....nanti ada pulak yang panas dengan kata-kata sinis aku....kecualilah dia memang buta hati hihihihi....ok peeps....I'm out of here.....



No comments: