Wednesday, November 9, 2011

Sejarah Permotoran Aku???

Salam All
sebenarnye aku takde idea nak type ape hari ni...memandangkan dah lama aku tak update blog aku ni....so aku tulih la ape yang patut....

kali ni aku nak cerita pasal sejarah permotoran aku...semuanye bermula tahun 1993...bermula dengan motor Suzuki Panther 150....motor ni aku pakai 2tahun....sayang motor ni, merata aku pi dengan motor ni....masa ni aku tak berclub lagi dengan mana2 club...masa ni aku hanya berkonvoi dengan member2 rapat sahaja....tp bagi aku dunia terlentang luas....


ni motor orang gambar motor aku banyak bersama adik aku



Lepas 2 Tahun aku bersama Panther Gamma ni aku beralih arah pulak....walaupon CC sama 150 tapi aku berubah dari Naked kepada Sport....maknenye dari duduk Relax duk menerap pulak....Kawasaki Serpico ni aku ambik kat Pahang Motor, Masa tu dia paling gah kat termerloh. Dengan motor ni aku dah start aktif dengan Club BMC (Batu 3 Motor Club). Merata aku pergi konvoi....pengalaman tak boleh lupe, Berkonvoi ke Fraser Hill...pergi 15 bijik motor, campur Yamaha TZM & Kawasaki KRZ/Serpico...masa ni 2 motor ni yang paling top





Lepas tu aku Upgrade CC sikit dari 150cc kepada 250cc....masa motor ni kuar aku still lagi dengan kaki dan tangan berbalut sebab eksiden dengan Serpico aku....teruk gak la....Kawasaki ZZR250 ni masa tu RM22k...ambik dengan Chung Thye Motor...dia adik Pahang Motor....Dia je jual Motor besar kat Temerloh masa tu....tapi Kawasaki je la.... pengedar Sah Kawasaki Kat Temerloh...dengan ZZR ni aku dah kurang konvoi...lebih kepada Solo Ride kemana2....tapi still lagi berdaftar dengan Club BMC, KMRC (Kawasaki Motor Racing Club), KLRC (Kuala Lumpur Rider Club)





Lepas ZZR ni kong kat highway Karak-Kuala Lumpur Tahun 2002 aku terus downgrade semula....maybe dah bosan kot... + masa tu dah pakai Kereta....aku pakai Honda C70....plak...yang ni lama aku pakai dari 2003 sampai 2008 hihihi...pernah hilang tetapi jumpe semula...sekarang still ada lagi tp orang tua aku pakai gi surau plak...


ni pon motor orang aku pinjam gambar no....




Lepas Tu aku pakai Honda EX5....motor ni aku pakai jap je....dalam 1 tahun gitu..tak pakai lama...ada sejarah hitam dengan motor ni....aku hantar balik kampung....datang adik aku tradein....beli FZ150i dia.....





dah sekarang aku hanya guna Suzuki RGSport 110 je...tapi banyak2 motor....dengan motor ni dah serata aku pi konvoi....Sabah, Serawak n Labuan je dia tak gi lagi....ni pon 31/11/2011 baru ni baru balik dari Perlis....sayang aku kat dia weh...walaupon banyak gak masalah dia bagi kat aku.....






ok la setakat ni je cerita aku kali ni....yang sebenar ada lagi cerita hot aku nak cerita....tapi biar la dulu....nanti2 bila dah sejuk baru aku cerita balik.....

ok guyz....adios.....c ya....

4 comments:

Anonymous said...

salam..tumpang tanye...panther gamma tu color ape ekk..igt nk spray bru motor aku warna sme dgn panther gamma ko tu...

Alam Roulan said...

merah tu color stendet tu....

Faizal Raidenovich said...

banyak motor hang.Setakat la ni aku pakai dua motor je,Yamaha SS dari tahun 95 aku tunggang sampai rosak tahun 2009.La ni bawak Wave 125 je.malas drive p kerja.

Alam Roulan said...

Yamaha SS, power tu....banyak jual.... tinggal ZZR dalam bengkel RGsport ngan C70 kat kampung gi keje naik modenas GT je sekarang bro....