Wednesday, November 6, 2013

Pulau Pinang oh Penang



Salam Guy...
Dah hampir 1 bulan aku di Penang ni...bagi aku penang ni terlalu crowded. dengan kereta dan manusia...buat pengetahuan you all, aku bukanlah seorang yang racist. tapi apa yang aku lihat kebanyakan cina disini kurang sopannya dari cina dinegeri lain mereka tak menghormati pengguna yang lain. terutamanya dengan penunggang motorsikal..

kejadian 1: Menghimpit, walaupun mereka dah nampak aku di lorong kiri, mereka tetap himpit aku    untuk masuk lorong kiri. hingga terpaksa aku kebahu jalan.
  
kejadian 2: Lampu Isyarat, Lampu baru 2 saat hijau, aku telah dibingitkan oleh horn kereta mereka.

Kejadian 3: Berhenti Ikut suka, mula mereka berada dilaluan kanan, tiba-tiba, dia himpit laluan kiri dan terus berhenti....berapa kali aku hampir melanggar belakang kenderaan mereka.

Kejadian 4: Cilok, masa jem ni la mereka tunjuk skill cilok mereka...walaupun nampak motor sedang split lane...mereka tetap cilok, yang pelik tu, bila jalan clear, boleh pulak jalan aman2..

Itu bab kenderaan. bab bila berdepan pulak lain, suka potong Q. langgar tak minta maaf, tersepak kaki lepas tu buat dhek je....teringat masa aku bercuti diBejing dahulu, sama je kelakuan mereka ni...
dalam pemerhatian aku kebanyakan mereka yang muda kelakuan begini, yang tua2 relax je...
  
Camon la you guys need to respect other la... before other give respect to you...this is Tanah Melayu

 


No comments: